تولوئن
نوشته شده توسط : فروش سولفات آلومینیوم

تولوئن:

تولوئن با فرمول C6H5CH3 مايعي شفاف و بي‌رنگ ، قابل اشتعال و خوش بو مي‌باشد. تولوئن به طور گسترده ای به عنوان یک ماده خام صنعتی و به عنوان حلال استفاده می شود. این ماده در صنايع توليد پلاستيك ، شيشه نوشابه ، داروسازي، جوهر و وسايل آرايشي ، رنگ ساختمان ، دخانيات، چسب، مواد شوينده و پاك كننده، آبكاري و لاك بكار مي‌رود. تولوئن همچنین به منظور افزايش عدد اكتان و به عنوان ماده مكمل به بنزين اضافه مي‌شود.

تولوئن بطور طبيعي در نفت خام و درخت تولوئول يافت مي‌شود . تولوئن در فرآيند توليد بنزين و سوخت‌هاي ديگر از نفت خام و همچنين در توليد كك از زغال سنگ و بعنوان يك محصول جانبي هنگام توليد استايرن، توليد مي‌شود. منابع متحرك، سوخت خودروها و جايگاههاي سوختگيري عامل انتشار تولوئن می باشد. فعاليت‌هاي صنعتي شامل پروسه توليد، مصرف و دفع مواد زايد كه در اين صنايع تولوئن به عنوان ماده خام و مكمل و يا حلال استفاده مي‌گردد، همچنين محيط‌هاي اداري، تجاري و خانگي كه در آنها تولوئن استفاده مي‌شود، عامل انتشار تولوئن بويژه در محيط‌هاي بسته مي‌باشند.

اثرات:

  • اثرات حاد: بيشترين تأثيرات تولوئن بر روي سيستم عصبي مركزي مغز انسان و حيوانات مي‌باشد. تولوئن بوسيله اختلال در سيستم تنفسي باعث آريتمي قلبي شده و حتي اين عارضه باعث مرگ مي‌شود. بطور كلي اكثر عوارض ناشي ازتماس با تولوئن مانند بي‌خوابي،‌ سرگيجه در اثر قطع تماس از بين مي‌رود ولي تماس مستمر باعث ايجاد اختلالات دائمي می‌گردد.
  • اثرات مزمن: عوارض مزمن و شديد ناشي از تأثير تولوئن در غلظت بالا بويژه بر روي سيستم عصبي شامل خواب آلودگي، ناهماهنگي حركتي و بيهوشي، كوچك شدن مغز، اختلالات التهابي و اختلال در حركت چشم و تأثير بر سرعت عمل ، شنيدن، ديدن و رفتارهاي عصبي، همچنين ايجاد عوارضي چون سوزش مجراي تنفسي و چشم، گلودرد ، سردرد، سرگيجه و بي‌خوابي و بروز اختلال در کبد، کلیه و ریه ‌می باشد.
  • تولوئن چیست ؟ 

    مشخصات محصول تولوئن :

    • نام شیمیایی : تولوئن.
    • اسامی مترادف با تولوئنtoluene، phenylmethane، toluol، anisen، متیل بنزن، فنیل متان، متیل بنزول.
    • فرمول شیمیایی : C6H5CH3، C7H8.
    • گرید محصول : 1. تولوئن صنعتی 2. تولوئن آزمایشگاهی.
    • مشخصات فیزیکی و شیمیایی :
    • حالت فیزیکی : مایع.
    • شکل فیزیکی : مایع شفاف.
    • رنگ : بی رنگ.
    • بو : بوی شبیه بنزن.
    • حلالیت آب : در آب به مقدار ناچیز قابل حل است.
    • دمای خود آتشگیری : 480 درجه سانتی گراد.
    • نقطه اشتعال : 4.4 درجه سانتی گراد.
    • نقطه ذوب : 95- درجه سانتی گراد.
    • نقطه جوش : 110.6ذ درجه سانتی گراد.

    معرفی تولوئن

    تولوئن از هیدروکربن های آروماتیک است و به مقدار زیادی در قطران زغال سنگ یافت می شود. مایعی بی رنگ و آتش گیری است و به عنوان حلال در صنایع مختلفی چون رنگ و رزین کاربرد دارد. این محصول از واکنش یدید متیل با بنزن و آلومینیوم کلراید می توان آن را در شرایط آزمایشگاهی تولید کرد.

    روش تولید تولوئن در شرایط آزمایشگاهی به طور خلاصه به شرح زیر است :

    در داخل یک لوله آزمایش بزرگ و مقاوم ، 2ml از مایع بنزن را با چند قطره از یدید متیل و 0.4 گرم آلومینیوم کلراید پودری شکل به آرامی حرارت دهید تا هنگامی که کاغذ تورنوسل مرطوب شده در بالای لوله آزمایش ، از رنگ آبی به سرخ تبدیل شده و پایان واکنش را مشخص نماید.

  • تولوئن از هیدروکربن های آروماتیک است و به مقدار زیادی در قطران زغال سنگ یافت می شود. مایعی بی رنگ و آتش گیری است و به عنوان حلال در صنایع مختلفی چون رنگ و رزین کاربرد دارد. این محصول از واکنش یدید متیل با بنزن و آلومینیوم کلراید می توان آن را در شرایط آزمایشگاهی تولید کرد.

    روش تولید تولوئن در شرایط آزمایشگاهی به طور خلاصه به شرح زیر است :

    در داخل یک لوله آزمایش بزرگ و مقاوم ، 2ml از مایع بنزن را با چند قطره از یدید متیل و 0.4 گرم آلومینیوم کلراید پودری شکل به آرامی حرارت دهید تا هنگامی که کاغذ تورنوسل مرطوب شده در بالای لوله آزمایش ، از رنگ آبی به سرخ تبدیل شده و پایان واکنش را مشخص نماید.

    با اکسایش تولوئن توسط یک اکسنده قوی نظیر پرمنگنات پتاسیم می توانیم به یکی از مشتقات تولوئن (بنزن) به نام بنزوئیک اسید دست یافت. اسید بنزوئیک جامدی سفید رنگ با بلورهای سوزنی شکل است که خاصیت ضد کپک داشته و به همین دلیل در صنعت سوسیس و کالباس سازی از آن استفاده می شود. کلیه مشتقات بنزن کم و بیش سرطان زا هستند.

    تولوئن مایعی صاف و نامحلول در آب با بویی شبیه بوی تینرهای رنگ معمولی است.سمیت تولوئن در مقایسه با بنزن بسیار کمتر است. هر چند غلظت بسیار بالایی لازم است تا تنفس تولوئن منجر به مرگ شود، اما غلظت های کمتر آن به راحتی بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارند. غلظت های کم تا متوسط تولوئن ، سبب خستگی ، سرگیجه، ضعف ، رفتار نا متعادل، نقصان حافظه، بی خوابی، کم اشتهاییو کم شدن دید و شنوایی می گردد. این حالات با از بین بردن حضور تولوئن، کم می شوند.

    تولوئن ممکن است بر کلیه اثر نامطلوب بگذارد. هیچ مدرکی دال بر سرطان زا بودن تولوئن در دست نیست. تولوئن نه تنها از طریق استنشاق بخارش می تواند به بدن انسان وارد شود، بلکه از خاک های آلوده شده هم این امکان وجود دارد؛ چرا که در این حالت ، امکان تماس مستقیم انسان با خاک، نوشیدن آب زیر زمینی آلوده و تبخیر از خاک وجود دارد. با توجه به سرطان زا بودن بنزن، هم اکنون از تولوئن که خواصی شبیه به بنزن دارد، به عنوان جانشین استفاده می شود.

  • موارد مصرف و کاربرد تولوئن :

    1.تولوئن از گروه ترکیبات آروماتیک است و به عنوان یک ماده اولیه و همچنین حلال شیمیایی کاربرد دارد.

    2.به عنوان حلال رنگ، تینر رنگ، درزگیر سیلیکونی، واکنش گر شیمیایی، پلاستیک، جوهر چاپ، چسب، لاک و ضدعفونی کننده و گند زدا.

    3.برای ساخت فوم و TNT.

    4.کاربرد تولوئن به عنوان داروی استنشاقی برای زدودن سموم .

    5.به عنوان حلال در صنایع مختلفی چون رنگ و رزین کاربرد دارد.

    6.در صنایع تولید پلاستیک، شیشه نوشابه، داروسازی، جوهر و وسایل آرایشی، رنگ ساختمان، دخانیات و مواد آبکاری بکار می رود.

    7.به منظور افزایش عدد اکتان و به عنوان ماده مکمل به بنزین اضافه می شود.

    8.به عنوان رقیق کننده در مرکبات سلولزی و لعاب ها و به عنوان رقیق کننده در مرکب های فنوگراور سازی به کار گرفته می شود.

    9.به عنوان پاک کننده در صنایع دستی.

    10. ماده خام مهم برای ترکیبات آلی به خصوص ترکیب های بنزویل و کلرید بنزویلیدین ساخارین، کلرامین، تری نیترو تولوئن .

  • 11. یک جز تشکیل دهنده بنزین هواپیما و اتومبیل است.

    بسته بندی تولوئن :

    تولوئن صنعتی در بشکه های 220 لیتری و گالن های 20 لیتری و تولوئن آزمایشگاهی در گالن های 2.5 لیتری موجود می باشد.

    ایمنی تولوئن :

    خطرات :

    1. تماس با چشم : مواجهه بسیار کوتاه مدت با بخارات این ماده با غلظت 300 ppm می تواند سبب تحریک بسیار خفیف چشم می شود. مواجهه طولانی با غلظت های بیش از 100 ppm اکثرا سبب تحریک چشم می شود.
    2. تماس با پوست : ابتدا سبب تحریک مختصر پوست شده ، در تماس های طولانی مدت و در زمان کار با حلال این ماده درمانیت اتفاق می افتد. تولوئن مایع به آرامی از طریق پوست جذب می شود.
    3. بلعیدن و خوردن : تولوئن سریعا از طریق گوارشی جذب سیستم اعصاب مرکزی CNS می شود و مشکلات تنفسی ایجاد می کند، تحریکات شدید ریه، صدمه به بافت ریه و نهایت مرگ را می تواند به همراه داشته باشد.
    4. تنفس : تاثیر عمده تنفسی بخارات تولوئن بر روی سیستم اعصاب مرکزی است. علائم آن نسبت مستقیم با غلظت تماس با این ماده را دارد. در غلظت های 50ppm خواب آلودگی و سردردهای خفیف گزارش شده است. تحریکات بینی، گلو و دستگاه تنفسی در غلظت های 50 تا 100 ppm دیده شده است. در غلظت 100 ppm خستگی  و سرگیجه دیده شده و در غلظت های بالاتر علائمی مانند مستی، کرختی و حالت تهوع دیده می شود.
    5. حریق : این محصول قابل احتراق و اشتعال است.
    6. انفجار : بخارات آزاد شده از این ماده زمانیکه با هوا مخلوط شود می تواند منفجر شود.

    کمک های اولیه :

    1. تماس با چشم : سریعا چشم ها را به مدت 20 دقیقه با آب ولرم و به آرامی شستشو دهید، در هنگام شستن چشم ها پلک ها را باز نگاه دارید. سریعا به پزشک مراجعه کنید.
    2. تماس با پوست : سریعا به مدت 20 دقیقه موضع را با آب و بدون استفاده از صابون شسته ، در زیر آب لباس های آلوده، کفش ها و اجناس چرمی (مثل کمربند، بند ساعت) را از تن خارج کرده و به پزشک مراجعه کنید.

      1. بلعیدن و خوردن : هرگز به فرد بیهوش چیزی نخورانید. دهان مصدوم را با آب پاک شسته. فرد را وادار به استفراغ نکنید. 240 تا 300 میلی لیتر آب با مواد معدنی رقیق به مصدوم بخورانید. اگر استفراغ اتفاق افتاد فرد را به پهلو قرار داده تا راه تنفسی وی بسته نشود و دوباره به وی آب دهید. سریعا به پزشک مراجعه نمایید.
      2. تنفس : منبع مواد آلودگی یا فرد مصدوم را به هوای آزاد ببرید. اگر تنفس وی قطع شده بود به وی تنفس مصنوعی داده و در صورت ایست قلبی ، احیا قلبی ریوی انجام دهید. سریعا به پزشک مراجعه نمایید.
      3. اطلاعات پزشکی : علائم حیاتی مصدوم را به طور مرتب اندازه گیری کرده به نزدیک ترین مرکز کنترل سموم مراجعه شود. فرد مصدوم تحت نظر مراقبت های پزشکی قرار گیرد.

      پیشگیری :

      1. حفاظت پوست :از دستکش ، لباس های سراسری و کفش های ضد مواد شیمیایی و یا سایر لباس های مقاوم استفاده شود.
      2. حفاظت چشم : از ماسک مخصوص مواد شیمیایی استفاده شود. در بعضی مواقع نقاب حفاظتی ضروری است.
      3. حفاظت بدن : از دستکش، لباس های سراسری و کفش های ضد مواد شیمیایی و یا سایر لباس های مقاوم استفاده شود.
      4. حفاظت تنفسی : از ماسک های پیشنهادی Niosh استفاده شود : وقتی غلظت بیش از 500ppm است از ماسک های کارتریج دار شیمیایی مخصوص بخارات مواد آلی استفاده شود.

      زمانی که غلظت مشخص نیست میتوان از ماسک های تمام صورت استفاده کرد.

      انبارداری : در محیطی با تهویه مناسب و بدور از نور خورشید انبار شوند و از حرارت و منابع مشتعل بدور قرار گیرند. نباید اجازه داد که سیگار روشن، کبریت یا سایر منابع مشتعل دیگر در نزدیکی محل انبار کردن این مواد باشند. به دور از مواد

      اکسید کننده و خورنده انبار شوند مثل اسید نیتریک ، اسید سولفوریک چرا که در این صورت ریسک خطر انفجار و اشتعال این مواد بالا می رود.

      این مطلب راجع به تولوئن، بنزن، فروش تولوئن، تولوئن دی ایزوسیانات، تولوئن msds، تولوئن سولفونیک اسید، بنزن، قیمت تولوئن.

    3. تولوئن


        کشور تولید کننده: ایران (تبریز- اصفهان)

        بسته بندی: بشکه 185 کیلویی

        درصد خلوص: 99% 

      ویژگی های فیزیکی و شیمیایی

      نام های دیگر تولوئن: متیل بنزن ، فنیل متان، تولوئول

      فرمول شیمیایی:C6H5CH3

      خصوصیات : تولوئن مایعی بی‌رنگ ،نامحلول در آب ، بویی شبیه بوی تینر رنگ معمولی دارد و آتش‌گیر است . تولوئن از هیدروکربنهای آروماتیک است و به مقدار زیادی در قطران زغال سنگ یافت می‌شود.

      روش تهیه تولوئن  :

      واکنش فریدل -کرفت( Friedel -Crafts reaction) : از واکنش یدید متیل ( CH3I ) با بنزن(C6H6) و آلومینیوم کلراید (AlCl3 ) می‌توان آن را در شرایط آزمایشگاهی تولید کرد.  

      واکنش  (Wurtz-Frittig reaction ): از واکنش بروموبنزن و متیل برومید در حضور فلز سدیم در محلول اتر خشک می توان تولوئن تولید کرد.

      کاربردهای تولوئن 

      تولوئن به عنوان یک مادهٔ اولیه و همچنین به عنوان حلال در صنایع مختلفی از جمله تهیه رزین به کار می رود. .تولوئن (متیل‌بنزن یا فنیل‌متان)، مایعی صاف و نامحلول در آب با بویی شبیه بوی تینرهای رنگ معمولی است. تولوئن از گروه ترکیبات آروماتیک است و به عنوان یک مادهٔ اولیه و همچنین حلال شیمیایی کاربرد دارد. کاربردهای دیگر آن عبارتست از حلال رنگ، تینر رنگ، درزگیر سیلیکونی، واکنش‌گر شیمیایی، پلاستیک، جوهر چاپ، چسب، لاک و ضدعفونی کننده و گندزدا. همچنین می‌توان از آن برای ساخت فوم و TNT استفاده نمود.

      ایمنی و خطرات بهداشتی استفاده از تولوئن 

      شما ممکن است  به چند طریق در معرض تولوئن قرار بگیرید مثلا، با نفس کشیدن آن در محیط ،تماس با پوست، ریختن اتفاقی تولوئن در  چشمهابتان ،یا زمانی که  آن را قورت دهید.

      علائم تماس و مسمومیت  با تولوئن شامل :سوزش چشم ها و بینی ، ضعف و خستگی ،گیجی ،سرگیجه ،سردرد ، اتساع مردمک ،و اشک، اضطراب ،خستگی عضلانی،بی حسی و بی خوابی پوست(سوزن سوزن شدن پوست). همچنینن تماس با تولوئن ممکن است باعث اسیب هایی به کبد و کلیه شود ،تولوئن روی سیستم مرکزی و سیستم تنفس نیز  تاثیر می گذارد .

      تنفس شدید تولوئن در دوران بارداری منجر به تولد کودکانی با نقائصی در هنگام تولد وکمبود توانایی ذهنی و رشد می شود ، همچنین شواهدی وجود دارد که  نشان می دهد تماس با تولوئن در هنگام کار منجر به سقط جنین می شود .

       اگر از تولوئن با غلظت بالا در یک فضای بسته و محیط  بدون تهویه استفاده شود، می تواند باعث کاهش هوشیاری ، کاهش تنفس و مرگ شود .تماس طولانی مدت و مکرر با تولوئن روی سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) تاثیر می گذارد.

      موارد استفاده متیل بنزن (تولوئن)

      Toluene

       

      فرمول شیمیایی : C6H5CH3، C7H8.

       

      شکل ظاهری تولوئن: مایع شفاف بی رنگ با بویی چون بنزن دارد.

       

      اسامی مترادف با تولوئن : toluene، phenylmethane، toluol، anisen، متیل بنزن، فنیل متان، متیل بنزول.

       

       

      حلالیت آب : در آب به مقدار ناچیز قابل حل است.

       

      نقطه اشتعال : 4.4 درجه سانتی گراد.

       

      نقطه ذوب : 95- درجه سانتی گراد.

       

      نقطه جوش : 110.6ذ درجه سانتی گراد.

       

      تولوئن در قطران زغال سنگ به وفور پیدا می شود و در محیط آزمایشگاه از واکنش متی با بنزن و آلومینیم کلراید به دست می‌آید.

      از تولوئن به طور گسترده در به عنوان حلال در صنایع رنگ و رزین کاربرد دارد.روش تولید تولوئن در شرایط آزمایشگاهی به طور خلاصه به شرح زیر است.

      میزان سمی بودن تولوئن نسب به بنزن بسیار کمتر می باشد و در صورت بالا بودن غلظت تنفس آن منجر به مرگ می شود و در غلظت های پایین روی سیستم  عصبی تاثیراتی چون کم خوابی، کم اشتهایی، رفتار نا متعارف و کم شدن شنوایی و بینایی می شود.

       

      محصولات >> محصولات >> حلال های شیمیایی >>
      Zoom

      تولوئن

       

       

       

       

      Toluene

       

      فرمول شیمیایی : C6H5CH3، C7H8.

       

      شکل ظاهری تولوئن: مایع شفاف بی رنگ با بویی چون بنزن دارد.

       

      اسامی مترادف با تولوئن : toluene، phenylmethane، toluol، anisen، متیل بنزن، فنیل متان، متیل بنزول.

       

       

      حلالیت آب : در آب به مقدار ناچیز قابل حل است.

       

      نقطه اشتعال : 4.4 درجه سانتی گراد.

       

      نقطه ذوب : 95- درجه سانتی گراد.

       

      نقطه جوش : 110.6ذ درجه سانتی گراد.

       

      تولوئن در قطران زغال سنگ به وفور پیدا می شود و در محیط آزمایشگاه از واکنش متی با بنزن و آلومینیم کلراید به دست می‌آید.

      از تولوئن به طور گسترده در به عنوان حلال در صنایع رنگ و رزین کاربرد دارد.روش تولید تولوئن در شرایط آزمایشگاهی به طور خلاصه به شرح زیر است.

      میزان سمی بودن تولوئن نسب به بنزن بسیار کمتر می باشد و در صورت بالا بودن غلظت تنفس آن منجر به مرگ می شود و در غلظت های پایین روی سیستم  عصبی تاثیراتی چون کم خوابی، کم اشتهایی، رفتار نا متعارف و کم شدن شنوایی و بینایی می شود.

       

      کاربرد تولوئن 

       

      1-به عنوان حلال رنگ، تینر رنگ، درزگیر سیلیکونی، واکنش گر شیمیایی، پلاستیک، جوهر چاپ، چسب، لاک و ضدعفونی کننده و گند زدا.

      2-.برای ساخت فوم و TNT استفاده میشود.

      3-.کاربرد تولوئن به عنوان داروی استنشاقی برای زدودن سموم .

      4-.به عنوان حلال در صنایع مختلفی چون رنگ و رزین کاربرد دارد.

      5-در صنایع تولید پلاستیک، شیشه نوشابه، داروسازی، جوهر و وسایل آرایشی، رنگ ساختمان، دخانیات و مواد آبکاری بکار می رود.

      6. برای افزایش عدد اکتان و به عنوان ماده مکمل به بنزین اضافه می شود.

      7- به عنوان رقیق کننده در مرکبات سلولزی و لعاب ها و به عنوان رقیق کننده در مرکب های فنوگراور سازی به کار گرفته می شود.

      8-.به عنوان پاک کننده در صنایع دستی.

      9. ماده خام مهم برای ترکیبات آلی به خصوص ترکیب های بنزویل و کلرید بنزویلیدین ساخارین، کلرامین، تری نیترو تولوئن .

      10.  جز تشکیل دهنده بنزین هواپیما و اتومبیل است.

       

      فروش تولوئن

       

      تولوئن به صورت بشکه شده و فله ای به فروش میرسد.

      تولوئن

      فرمول شیمیایی تولوئن : C6H5CH۳.

      مشخصات :

      تولوئن ، مایعی صاف و نامحلول در آب با بویی شبیه بوی تینرهای رنگ معمولی است.
      تولوئن از گروه ترکیبات آروماتیک است و به عنوان یک مادهٔ اولیه و همچنین حلال شیمیایی کاربرد دارد.

      کاربرد :

      کاربردهای آن عبارتست از حلال رنگ، تینر رنگ، درزگیر سیلیکونی، واکنش‌گر شیمیایی، پلاستیک، جوهر چاپ، چسب، لاک و ضدعفونی کننده و گندزدا.
      همچنین می‌توان از آن برای ساخت فوم و TNT استفاده نمود. نکته جالب دو مورد تولوئن کاربرد آن به عنوان دارویی استنشاقی برای زدودن سموم می‌باشد. سمیت تولوئن در مقایسه با بنزن بسیار کمتر است.

      عوارض ناشی از تولوئن :

      هرچند غلظت بسیار بالایی لازم است تا تنفس تولوئن منجر به مرگ شود، اما غلظت‌های کمتر آن به راحتی بر روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارند. غلظت‌های کم تا متوسط تولوئن، سب خستگی، سرگیجه، ضعف، رفتار نامتعادل، نقصان حافظه، بی‌خوابی، کم‌اشتهایی، و کم شدن دید و شنوایی می‌گردد. این حالات با از بین رفتن حضور تولوئن، کم می‌شوند. تولوئن ممکن است بر کلیه اثر نامطلوب بگذارد. هیچ مدرکی دال بر سرطان‌زا بودن تولوئن در دست نیست.
      غلظت مجاز ppm۲۰۰ برای محیط کار توسط OSHA و mg/l۱ توسط EPA برای آب آشامیدنی توصیه شده‌اند. تولوئن نه تنها از طریق استنشاق بخارش می‌تواند به بدن انسان وارد شود، بلکه از خاک‌های آلوده شده هم این امکان وجود دارد؛ چرا که در این حالت، امکان تماس مستقیم انسان با خاک، نوشیدن آب زیرزمینی آلوده و تبخیر از خاک وجود دارد.
      با توجه به سرطان‌زا بودن بنزن، هم اکنون از تولوئن که خواصی شبیه به بنزن دارد، به عنوان جانشین استفاده می‌شود.

      Toluene

      تولوئن

      C6H5CH3

       

       معرفی محصول

       معرفی تولوئن :

      تولوئن مایعی بی‌رنگ و آتش‌گیری است و به عنوان حلال در صنایع مختلفی چون رنگ و رزین کاربرد دارد. تولوئن ماده ایست آلی.

       تولوئن، مایعی صاف و نامحلول در آب با بویی شبیه بوی تینرهای رنگ معمولی است. بر اساس مدت زمان تماس این ماده با پوست و چشم، باعث تحریکات خفیف یا شدید چشمی و پوستی می شود.

      تاثیر اصلی تنفس این ماده بر روی سیستم اعصاب مرکزی می باشد. با توجه به سرطانزا بودن بنزن، هم اکنون از تولوئن که خواصی شبیه به بنزن دارد، به عنوان جانشین استفاده میشود.

      :کاربرد محصول

      تولوئنتولوئن:

      کاربرد تولوئن برای تولید حلال رنگ، تینر رنگ، درزگیر سیلیکونی، واکنشگر شیمیایی، پلاستیک، جوهر چاپ، چسب، لاک و ضدعفونی کننده و گندزدا و ... می باشد.

      همچنین میتوان از آن برای ساخت فوم و TNT استفاده نمود. تولوئن همچنین به عنوان دارویی استنشاقی برای زدودن سموم می باشد.

      آنالیز محصول


      Toluene

       

      برچسب ها:

      کاربرد تولوئن،تولوئن چیست؟،تولوئن،قیمت تولوئن،سفارش تولوئن،فروش تولوئن،خرید تولوئن،آنالیز تولوئن،معرفی تولوئن،C6H5CH3،Toluene،ویژگی های تولوئن،نام های دیگر تولوئن،نوع بسته بندی تولوئن،شرایط نگهداری تولوئن،محل تولید تولوئن،فرمول تولوئن،فرمول شیمیایی تولوئن،متیل بنزن ،متیل بنزول،نام علمی تولوئن،فنیل متان





:: برچسب‌ها: تولوئن ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: